пʼятницю, 16 червня 2017 р.

ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Десять особливостей обдарованих дітей:
1. Вони завжди чим-небудь зайняті і дуже активні.
2. Хочуть знати більш докладно і вимагають від дорослих додаткової інформації.
3. Навчання приносить їм задоволення: вони хочуть учитися і домагаються успіхів.
4. Здатні займатися самостійно.
5. Уміють критично оцінювати оточуючу їх дійсність і прагнуть проникнути в суть явищ, не задовольняючись поверхневими поясненнями.
6. Урок представляє для них інтерес тоді, коли використовуються проблемні методи.
7. На відміну від однолітків краще вміють розкривати відносини між явищами і сутністю, систематизувати, класифікувати.
8. Прагнуть працювати і працюють більше від своїх однолітків.
9. Ставлять безліч питань дорослим, що знаходяться поруч, і чекають вичерпної відповіді на своє питання.
10. Мають сильно виражене почуття справедливості.
Тест на визначення здібностей дитини
Технічні здібності (6 ознак)
1. Цікавиться різноманітними машинами і механізмами;
2. Полюбляє конструювати прибори, моделі;
3. Сам шукає причини поломок, збоїв у роботі механізмів;
4. Використовує старі деталі і механізми для конструювання нових іграшок, поробок;
5. Любить малювати ескізи, схеми;
6. Цікавиться технічною літературою.
Музичні здібності (4 ознаки)
1. Любить музику і музичні записи, шукає місця, де можна її послухати;
2. Співає, вкладаючи у спів всі емоції і почуття;
3. Складає свої особисті мелодії;
4. Навчився або із задоволенням вчиться грати на музичному інструменті.
 Наукові здібності (6 ознак)
1. Яскраво виражене розуміння абстрактних понять;
2. Чітко висловлює свої і чужі думки або спостереження, занотовує їх для себе;
3. Читає науково-популярні видання, “дорослі” статті та книги, віддає перевагу саме їм, а не художній літературі;
4. Часто шукає причини і зміст явищ самостійно;
5. Із задоволенням проводить час над створенням своїх проектів, конструкцій, колекцій;
6. Не припиняє роботу, навіть якщо винахід не знайшов підтримки.
 Акторський талант (7 ознак)
1. Часто висловлює свої почуття за допомогою міміки і жестів;
2. Викликає емоційні реакції в інших людей, коли про щось розповідає;
3. Змінює тональність голосу, коли копіює іншу людину;
4. Із бажанням виступає перед аудиторією;
5. З легкістю передражнює чиїсь звички, пози, вирази;
6. Любить і розуміє значення красивого і характерного одягу;
7. Має розвинену пластику.
Інтелектуальний розвиток (9 ознак)
Добре розмірковує, розуміє недоказане, розуміє причини й мотиви вчинків інших людей;
Має розвинену пам’ять;
1. Легко і швидко сприймає новий матеріал;
2. Ставить багато продуманих та виправданих ситуацією запитань;
3. Читає книги за своєю особистою програмою, що випереджає шкільну;
4. Випереджає своїх однокласників з програми, скаржиться, що в школі йому нецікаво;
5. Має широкий світогляд;
6. Має високу спостережливість, гостроту сприйняття;
7. Має розвинене почуття власної гідності.
Спортивні здібності (7 ознак)
1. Енергійна дитина, рухлива;
2. Смілива до нестями, не боїться синців і гуль;
3. Виграє в спортивних іграх;
4. Більш розвинена фізично, ніж однолітки, рухається легко, пластично, граційно;
5. З легкістю опановує спортивний інвентар;
6. Здається, що ніколи не втомлюється;
7. Має свого героя-спортсмена, на якого хоче бути схожим.
Літературні здібності (5 ознак)
1. У розповіді дотримується сюжетної лінії;
2. Полюбляє фантазувати та імпровізувати на тему якоїсь події;
3. У розповідях обирає такі слова, які передають емоційний стан і почуття героїв;
4. Відображає персонажі своїх фантазій живими та цікавими;
5. Полюбляє писати вірші або оповідання.
Художні здібності (6 ознак)
1. Не знаходячи слів, звертається до малювання або ліплення, щоб виразити свої почуття і настрій;
2. У своїх малюнках відображає все розмаїття предметів, людей, тварин, а не зациклюється на відображенні чогось одного;
3. Серйозно ставиться до мистецтва;
4. У вільний час із захопленням ліпить, малює;
5. Створює декоративні прикраси для одягу, будинку, речей;
6. Сміливо висловлює свою думку щодо творів мистецтва, обґрунтовуючи її.
Обробка результатів
Оцініть у балах (від 2 до 5) кожну ознаку.
Якщо вона
завжди притаманна вашій дитині – 5 балів,
часто – 4,
іноді – 3 бали і т.ін.
Знайдіть суму за кожною з 8 анкет.
Отриману суму поділіть на кількість ознак даної здібності.
За найбільшим результатом з’ясуйте яскраво виражені здібності.

Немає коментарів:

Дописати коментар